A Suzuki GSX-R család

A Suzuki szupersport motorkerékpárjainak zászlóshajója, a vadonatúj GSX-R1000 és GSX-R1000R.

Nyolc éve először esett át teljes körű továbbfejlesztésen a Suzuki szupersport csúcsmotorkerékpárja, a hatodik generációs GSX-R1000 és ennek fejlettebb változata, a GSX-R1000R. A két modell fejlődésének alapjául a MotoGP-ben alkalmazott technológiák beépítése szolgált. A GSX-R sorozat funkciói, a „Run. Turn. Stop.”, ami a motor és a váz összhangját szem előtt tartó, alapvető tervezési megközelítés, alapos felülvizsgálaton és fokozott kiegyensúlyozáson esett át.

Suzuki GSX R 1000
Suzuki motor - GSX-R 1000R ABS

A GSX-R1000 és a GSX-R1000R főbb jellemzői

Motor

  • Az új fejlesztésű 999,8 cm3-es soros négyhengeres motor a BroadPower System (széles teljesítménytartományú rendszer) nevű új rendszert alkalmazza, amely a MotoGP-ben kifejlesztett technológiákat építi be. A BroadPower System egy olyan technológia, amely egyensúlyt teremt a magas fordulatszámon leadott teljesítmény és a középső-alsó fordulatszám-tartományban leadott teljesítmény között. Négy rendszerből áll: 1. Szívó oldali VVT (változó szelepvezérlés); 2. Elektronikus fojtószelepház; 3. Szelepvezérlő rendszer; és 4. Kipufogónyomás-hangoló szelep.
  • Megfelel az új Euro4-es kibocsátási szabványoknak.

Váz

  • A keskenyebb, új fejlesztésű váznak javult a légellenállása, és 10%-kal könnyebb, miközben optimális merevséget biztosít.
  • Javult a kanyarodási teljesítménye és az irányíthatósága azáltal, hogy változott a motor hengerszöge, és lerövidült az első tengely és a lengőkar-forgócsap középvonalának távolsága.
  • Teljesen újratervezett burkolat, kisebb homlokfelülettel, ami nagymértékű aerodinamikai javulást eredményezett.

Felszereltség

  • A radiális felépítésű, Brembo első féknyergek a sorozatgyártott modellekhez hangolt T-drive féktárcsákhoz illeszkednek, ami hatékonyabb fékerőt biztosít.
  • MotionTrackBrake rendszerrel (mozgásfigyelő fékrendszer) van felszerelve, ami az IMU (InertialMeasurement Unit: tehetetlenségmérő egység) segítségével csökkenti a hátsó kerék felemelkedését nagyon erős fékezéskor. Továbbá a GSX-R1000R-en alkalmazott rendszer a motorkerékpár dőlési szöge alapján az első fék nyomását is optimalizálja az első kerék fékezésekor, hogy ezáltal megakadályozza az első gumiabroncs tapadásának csökkenését.
  • A MotionTrackTractionControl System (mozgásfigyelő, tapadásszabályozó rendszer) a tapadásszabályozó beavatkozás 10 különböző szintjét kínálja a vezetőnek, amelyek közül az utcai, illetve versenypálya-körülmények, a személyi preferenciák és vezetői tapasztalat függvényében választhat.
  • Olyan rendszereket is beépítettünk, mint a Low RPM Assist, amely megemeli a motorfordulatszámot elinduláskor és az alacsony fordulatszámnál, valamint a Suzuki Easy Start System, amelynek segítségével a vezető a gomb folyamatos nyomva tartása helyett egyetlen gombnyomással indíthatja a motort a kuplung használata nélkül.

Fő műszaki jellemzők (az európai specifikáció esetében)

  • Maximális teljesítmény: 202 LE (148,6 kW) /13 200 ford./perc
  • Maximális nyomaték: 117,6 Nm /10 800 ford./perc
  • Jármű tömege: 202 kg (GSX-R1000) /203 kg (GSX-R1000R)

A GSX-R1000R főbb jellemzői

  • Először alkalmaztuk egy Suzuki szériamodellnél (a versenymodellek kivételével) a rajtvezérlő rendszert. A rendszer azáltal segít jól elrajtolni, hogy automatikusan korlátozza a motorfordulatszámot és optimalizálja a nyomatékleadást, ezáltal csökkenti a jármű felágaskodásának esélyét.
  • A gyorsváltó rendszer először jelenik meg a Suzuki motorkerékpárokon. Gyorsabb és simább sebességváltást tesz lehetővé.
  • Alapfelszereltség a versenyre kifejlesztett, nagy teljesítményű külső gázos Show Balance Free Front Fork és a Balance Free RearCushionLite felfüggesztés.