Suzuki V-Strom 800 DE
Az alábbiakban néhány új, általunk is látott / tesztelt motorról osztjuk meg személyes benyomásainkat, tapasztalatainkat.
Külső: élőben határozottan jobban mutat, mint a képeken (bár ez igaz a legtöbb motorra). Kicsit futurisztikusnak hat a forma és színvilág (a 2023-as motorok összképébe viszont beleillik), de ez nyilván szubjektív. A szín összeállítások kifejezetten jól állnak neki élőben, még ha a lila érdekesnek is tűnik képről.
Üléspozíció: ülésmagassága nem tűnik vállalhatatlanul soknak a 855 mm-ével, a 650-eshez képest nem érződik magasabbnak, köszönhetően, hogy el van keskenyítve az ülés. A kormánya viszont sokkal szélesebb és magasabbra nyúlik, ami kényelmesebb testhelyzetet teremt ülve, kiállva a nyeregből pedig jól kézre esik.
Futómű: érezhető a változás a javára, a stabilitása már állóhelyben sokkal jobbnak tűnik, mint a 650-esen. A hosszú (220 mm-es) rugóút fog adni egy hintázós sajátosságot a motornak (fékezéskor bólint, gázadáskor összeül a hátulja), de ez gyorsan megszokható és nem zavaró (az Aprilia Tuareg 660 240 mm-éhez hasonlítva). Ugyanakkor ki fog vasalni minden úthibát, és terepen is mérföldekkel javítja a motor kezelhetőségét, komfortját.
Blokk: egy ilyen kategóriás motor jellegéhez passzol a soros 2 hengeres blokk karakterisztikája és hangja, illetve elegendő a 83 lóerős teljesítménye is. A dupla balansztengelynek és az EURO 5-ös blokknak köszönhetően kellemes működésre, egyenletes erőleadásra és alacsonyabb rezonanciára számítunk, az oda-vissza gyorsváltó pedig csak még tovább növeli a kényelmet.
Műszerfal: szintén hozza a kor elvárásait, letisztult és informatív, bár az eddigi információk alapján nem lesz képes a GT-hez hasonló telefon tükrözésre, reméljük ez később akár egy szoftver frissítési lehetőséggel változhat.
Összegzés: első benyomásra és összességében tetszik a motor, megfelel a jelenlegi elvárásoknak. Kíváncsian várjuk, hogy kipróbálhassuk. Természetesen az első próbakörök utáni tapasztalatokat is megosztjuk majd.
Suzuki V-Strom 1050 és 1050 DE
Külső: a már jól megszokott 1050 XT-hez képest a lényegi külső változásokat az alapmodell esetében a 4 új szín (kék, bordó, szürke, fekete) és küllős helyett öntött alumínium kerekek, a DE-nél pedig a 21 collos első kerék, szélesebb kormány, alumínium haspáncél és új formájú sötét plexi jelenti, a klasszikus sárgán kívül szintén 2 új színben (kék-fehér és teljesen fekete).
Üléspozíció: az alapmodellnél változatlan maradt, a DE ülése viszont magasabb lett, a kormánya jóval szélesebb és hátrébb nyúlik, ezáltal még természetesebb üléspozíciót fel lehet venni, kiállva a nyeregből pedig jól kézre esik, magasabb pilótáknak sem kell annyira előre hajolni. Kapott egy szélesebb lábtartót is, a még stabilabb tartásért, irányításért.
Futómű és menettulajdonságok: az alapmodell továbbra is változatlan formában utcai túrázásra hangolt, a DE viszont terepesebb lett: a 21-es első keréknek (amin lazább talajra is alkalmasabb Dunlop gumik feszülnek), és hosszabb rugóútnak köszönhetően emelt a hasmagasság is. Ezáltal komolyabb útakadályokon és extrém rossz minőségű utakon is magabiztosabban lehet vele motorozni.
Összegzés: sokszor felmerült az igény, hogy lehetne színes kijelző az 1050-en is, illetve egyre többen keresik a gyorsváltót, így ezek 2023-tól már megtalálhatóak benne. A DE pedig több ráncfelvarrást kapott illetve tovább optimalizálták, ezzel még magasabb szintre helyezi a kényelmet és még több kalandra csábít.
Suzuki Address / Avenis / Burgman 125
Külső: az Address gömbölydedebb-klasszikusabb (kék, fehér és bordó színekben), az Avenis szögletesebb-modernebb forma (fehér és matt fekete-zöld színekben), a Burgman Street pedig egy, külsőben a mai modern (nagyobb) robogókhoz is közelebb álló, szemet leginkább gyönyörködtető kasztnit kapott. Mindegyik hagyományos kisebb méretű kerekekkel és kompakt méretekben lesz elérhető.
Műszaki tartalom: teljesen új fejlesztésű EURO 5-ös, az Address-be és Avenis-be ugyan az a 9 lóerős léghűtéses blokk került, 1,9 l-es fogyasztással, ami a robogók alacsony, 105 kg-os össztömegét mozgatja. Az Avenis várhatóan 100.000,- Ft-al lesz drágább az Address-nél, amiért cserébe digitális műszerfalat, teljes led-es világítást ill. 2 dl-el nagyobb üzemanyag tankot kapott. A Burgman 125 EX-ben pedig egy külön, szintén új fejlesztésű 11 lóerős blokk lesz megtalálható, Start-Stop rendszerrel.
Összegzés: a kifutott Address 110 és a kis Burgmanok után végre újra elérhető lesz szintén 3 új robogó a Suzuki kínálatában, amik kedvező áron kínálnak praktikus felhasználhatóságot a kategóriának megfelelő tárolóhelyekkel, olcsó fenntarthatóságot és alacsony fogyasztást, mind A1/B125-ös kategóriában, mind akár fiataloknak, akár az idősebb korosztálynak, kiváló alternatívaként a városi közlekedésre.