Benelli Leoncino 800 Trail
Az alábbiakban néhány új, általunk is látott / tesztelt motorról osztjuk meg személyes benyomásainkat, tapasztalatainkat.
Külső: akinek bejön a Scrambler stílus egy kis Café Racer és off-road életérzéssel fűszerezve, gyönyörködni fog a részletekben, amit alaposan átgondoltak. Végignézve a motoron, fűzött küllős, elől 19, hátul 17 collos felniken feszülő terepes Pirelli Scorpion Rally STR gumikkal, vastag első villaszárakkal és masszív hátsó lengőkarral, nagyméretű féktárcsákkal, térhálós vázzal és zömök felépítésével igencsak határozott formát ad, megspékelve a szépen kidolgozott idomokkal és kicsit krosszosra húzott megjelenéssel. Igazi laza stílus, már csak a fekete bőrdzseki és nyitott Café Racer sisak hiányzik, és garantáltan bárki megfordul utána.
Üléspozíció: a középkategóriás túraendurókhoz hasonló, 83,5 cm-es ülésmagassága középtermetű és magasra nőtt motorosoknak is ideális, a kormánya viszont meglepően magas és széles, ezáltal kényelmes fogást és laza, függőleges testhelyzetet nyújt. A térdszög viszonylag hegyes, ami kicsit sportossá is teszi az irányítás érzését, de a klasszikus „feeling” és hang élmény mellett, azt érezve hogy egy emberes méretű, de még is kompakt motoron ülünk, amit könnyedén lehet „dobálni” kanyarról kanyarra.
Műszaki tartalom: a blokkja széles fordulatszám tartományban jól használható soros 2 hengeres, nyomatékos, 76 lóerejével bőven elegendő teljesítményt nyújt ebben a szélvédelem nélküli kategóriában, mind közúton, mind könnyebb terepen. A futómű feszesre van hangolva, ezáltal stabil marad a motor a kanyarokban is, bár az extrém rossz minőségű utakon pattogósabb, a hátsó rugó előfeszítése viszont állítható. A fékek jól adagolhatóak, megfelelő fékerővel, minden extra nélkül hozzák azt, ami elvárható tőlük. LCD kijelzőt kapott minden szükséges információval, menüs beállítási lehetőségekkel, nappali-éjszakai háttérvilágítással. ABS van, de kipörgésgátló nincs (terepre nem is kell, közúton pedig – ideális körülmények között – nem tekeri ki annyira a motor teljesítménye a hátsó kereket, hogy hiányozzon). Összességében minden minőségi érzetet nyújt.
Összegzés: nehéz megfogalmazni, hogy pontosan miért, de üléspozíciójának és menettulajdonságainak köszönhetően nagyon élvezeteset lehet vele motorozni. Eközben a büszkeség és az „utak királya” érzés tölti el a motorost, mivel egyedi és különleges a megjelenése. Hátrányaként a keményebb futómű és nagyobb (234 kg-os) súlya hozható fel, de bőven együtt lehet velük élni.
Ha valaki nem akar beállni a sorba, és tucatmotorra ülni, illetve vonzódik a Scrambler stílushoz, kiváló lehetőséget kínál a Leoncino 800, akár a mindennapos városi közlekedés során, akár hétvégi kiruccanásokhoz mind szerpentinen, mind könnyebb terepen.